Muzeul Enzo Ferrari din Modena

ferrari-red-carpet-museoToţi cei pasionaţi (şi nu prea) de lumea auto, în mod sigur aţi auzit despre legendarul constructor de maşini, Enzo Ferrari – o figură emblematică a lumii automobilistice care este şi fondatorul companiei cu acelaşi nume. Primul muzeu Ferrari a fost deschis în oraşul Maranello, tot acolo se află sediul companiei, uzina şi baza operaţională a echipei de Formula 1. În pofida faptului, istoria Ferrari a început în Modena, în casa tatălui său – Alfredo, care i-a servit drept atelier. În 2012 în acel loc a fost inaugurat un muzeu ce-i poartă numele. Noi fiind prin apropiere, în Bologna, nu am putut rata ocazia de a vizita casa muzeu Enzo Ferrari.

01 De la staţia centrală de tren din Modena sunt 10-15 minute pînă la destinaţie, asta dacă mergeţi pe jos. Pînă la muzeu sunt indicatoare, nu aveţi cum să treceţi pe lîngă.Ferrari muzeu Modena indicator

02 Poarta de intrare vopsită tradiţional în galben aprins.Enzo Ferrari muzeu Modena

03 Complexul include două clădiri, casa în care a trăit Enzo împreună cu familia sa, locuinţa fiind construită de tatăl său – Alfredo Ferrari. Din clădire a rămas doar carcasa, în prezent aceasta găzdueşte o expoziţie permanentă de motoare şi cîteva maşini Ferrari.Ferrari muzeu Modena casa Alfredo Ferrari

04 Sala de expoziţie a muzeului, unde sunt expuse peste 20 de modele de maşini. Costul proiectului s-a ridicat la 18 mln de euro, o investiţie sponsorizată de către autorităţile locale din Modena. Anual atrage peste 100 mii de turişti cea ce înseamnă foarte mult pentru economia regiunii.Enzo Ferrari muzeu Modena

05 Întreg complexul văzut de sus. Forma acoperişului futuristic este inspirată de prizele de aer de pe capota maşinii. Acoperişul este din aluminiu şi e vopsit în galben, găurile nu sunt doar un element estetic, dar mai au şi funcţia de ventilarea şi iluminarea naturală a spaţiului interior.

enzo ferrari muzeu complex acoperis vazut de sus

Museo Casa Enzo Ferrari – Modena – Marzo 2012. archdaily.com.

06 Inspirat de aici, spre exemplu.air-flow.png

07 Haideţi să mergem înăuntru.Enzo Ferrari muzeu Modena

08 Clădirea muzeului a fost desenată în 2003 de celebrul arhitect  Jan Kaplicky. După moartea sa, în 2009, a fost dusă pînă la capat de colegul său de la Future Systems, Andrea Morgante.Enzo Ferrari muzeu Modena

09 Preţul unui bilet pentru maturi este de 15 eur. Dacă planificaţi o vizită şi în muzeul Ferrari din Maranello atunci ar fi bine să luaţi un bilet combinat, costul căruia este de 26 euro, astfel economisiţi 4 euro.muzeu Enzo Ferrari Modena bilet pret

10 La intrare avem un De Dion Bouton din 1903, una dintre primele maşini din Modena. În posesia unui astfel de automobil a fost Alfredo Ferrari.De Dion Bouton Enzo Ferrari muzeu Moden

11 Trecem în sala unde în fiecare an se etalează diverse expoziţii cu tematici diferite. În prezent aici activează o expoziţie temporară a maşinilor Ferrari care au apărut pe marile ecrane și poartă de numirea de „Covorul Roşu”.Enzo Ferrari casa muzeu Modena

12  Ferrari 250 GTB SWB, apare în filmul „Un bărbat și o femeie” (Un homme et une femme), 1966.img_4506

13 Acest model a fost contruit în anul 1959, într-un număr limitat de 176 de exemplare. Este foarte dorit printre colecţionari, anul trecut un astfel de model a fost vîndut cu 11,7 milioane lire sterline, un preţ record.Ferrari 250 GTB SWB Enzo Ferrari muzeu Modena

14 Ferrari F40 din filmul „Copacul lui Joshua” (Joshua Tree), 1993. Ultima maşină pe care Enzo Ferrari şi-a pus semnătura, prin urmare a devenit unul dintre cele mai căutate supercaruri clasice. Are un motor V8 turbo, de 478 de cai putere, recent a fost vîndut la un preţ de 1,2 milioane euro.Ferrari F40 Enzo Ferrari muzeu Modena

15 Bucata asta de ingenerie roşie pe care am avut-o toţi pe etichetele gumelor turbo © (făcut update la indicaţia lui Sasha :)) a fost produsă într-un număr limitat de exemplare, adică doar 1315 unități.Ferrari F40 Enzo Ferrari muzeu Modena

16 Ferrari 312, bolid de Formula 1. Apare în filmul „Grand Prix”, 1967, unul dintre cele mai bune filme despre curse (aici opinia autorului poate să nu coincidă cu poziţia celor de la muzeu).Ferrari 312 Enzo Ferrari muzeu ModenaFerrari 312 Enzo Ferrari muzeu Modena

17 250 GT 2+2 din filmul italian „Tigrul”, 1967.Ferrari muzeu Modena 250 GT 2+2

18 356 GTS4 Cabrio, cunoscut sub denumirea neoficială de Ferrari Dayton, apare în filmul ” Afacerea Thomas Crown” (The Thomas Crown Affair), 1999.Ferrari muzeu Modena 356 GTS4 CabrioFerrari muzeu Modena 356 GTS4 Cabrio

19 Unul dintre cele trei exemplare Ferrari Thomassima construite vreodată de către Tom Meade. În imagine, Thomassima III, unicul model expus aici la muzeul din Modena. Apare în filmele „The Racers” 1955, „Povestiri Extraordinare” (Histoires Extraordinaires) 1968 şi „Maşina buclucaşă” (The Love Bug) 1968. Prototipul Thomassima II a fost restaurat şi vîndut pe ebay pe cînd prima maşină s-a pierdut in 1966, cînd rîul Arno a inundat Florenţa.Ferrari muzeu Modena Thomassima IIIFerrari muzeu Modena Thomassima III

20 Ferrari 575M Maranello, condus de eroul lui Will Smith din filmul „Băieţi răi 2” (Bad Boys 2).Ferrari muzeu Modena 575M Maranello

21 F335 din filmul de acţiune cu James Bond „Agentul 007 contra GoldenEye” şi „Fortăreața ” (The Rock) cu Sean Connery şi Nicolas Cage în rolurile principale.img-3

22 „Miami Vice” a fost un serial de televiziune din anii ’80 care a făcut celebru un model de Ferrari, adică Testarossa. Iniţial personajul principal din film conducea un Corvette dat drept Ferrari. Atunci cînd compania Italiana a auzit despre asta au vrut săi acţioneze în judecată, însă au ajuns la un consens şi cei de la Ferrari au trimis două exemplare negre de  Testarossa, vopsite ulterior în alb. Maşina mai este cunoscută încă şi după filmul „Dispari în 60 de secunde” (Gone in Sixty Seconds). Produs între anii 1984 şi 1996 în 7.177 de exemplare, modelul Testarossa se mîndreşte cu caroseria semnată de Pininfarina şi cu un motor V12 de 4,9 litri, care scoate 390 CP. Apropo numele de Testarossa (Cap Roşu) vine de la chiulasă care era vopsit în culoarea roșie.Ferrari muzeu Modena Testarossa

23 În filmul „Parfum de femeie” (Scent of a Woman) 1992, eroul principal jucat de Al Pacino conducea un cabrio Mondial T de culoare roşie, în muzeu modelul dat este prezentat în culoare albă.img-2

24 Dino 246 GTS din filmul „Agent Cody Banks”.Ferrari muzeu Modena Dino 246 GTSFerrari muzeu Modena Dino 246 GTS

25 Ferrari 250 GT Cabrio semnată de Pininfarina, produsă într-o ediţie limitată de doar 40 modele. Apare în filmele „Ieri, azi, mîine” (Yesterday, Today, Tomorrow) 1963 şi „Chiulangiul” (Ferris Buellers’ Day Off) 1986.Ferrari muzeu Modena 250 GT cabrioFerrari muzeu Modena 250 GT Cabrio

26 „Le Mans”, 1971. Încă un film foarte tare cu maşini, în peliculă apar două dintre cele mai efemere prototipuri de curse construite vreodată – Porsche 917 şi Ferrari 512S. Enzo Ferrari a refuzat să dea maşini, asta după ce a citit scenariul  şi a aflat că Porsche iese cîştigător. S-a oferit să dea 512-uri pentru filmare doar dacă se modifică scenariul. Studioul de producţie nu a fost de acord şi a fost nevoit să împrumute maşini de la un dealer belgian.img-1

27 375 America apare în filmul „Boy on a Dolphin”.Ferrari muzeu Modena 375 America

28 Modelul 500 Superfast din filmul „Prima nopate de odihnă” (La prima notte di quiete) .IMG_4591.JPG

29 Noul model LaFerrari nu a apărut în filme dar este cel mai rapid Ferrari din toate timpurile, atinge o viteză de 350 km/h şi accelerează de la 0 la 100 în mai puţin de 3 secunde. Costă 1,6 milioane de euro avînd sub capotă un motor V12 de 6,3 litri şi 800 CP alături de unul electric de 163 CP.Casa muzeu Enzo Ferrari LaFerrariimg_4580

30 Bolidul din Formula 1 F2007 cu care Kimi Räikkönen a devenit campion în 2007 şi echipa Ferrari a cîştigat cupa constructorilor. Face aluzie la filmul „Rush: Rivalitate și Adrenalină”, care relatează povestea a doi dintre cei mai cunoscuţi piloţi rivali: James Hunt şi Niki Lauda, dar și lupta dintre echipele lor, McLaren și Ferrari.Ferrari muzeu Modena F2007img_4561img_4562

31 308 GTS din filmul serial „Magnum, P.I.”.Ferrari muzeu Modena 308 GTS

32 Cîteva imagini din sală.img_4619img_4621

33 La un moment dat în sală se stinge lumina şi începe un show cinematografic care folosește 19 proiectoare pentru a difuza un documentar despre viaţa lui Enzo Ferrari. De la un tînăr care lucra la Alfa Romeo pînă cînd a devenit unul dintre cei mai cunoscuţi oameni din lumea automobilistică.

După o mică pauză pe acelaşi ecran este difuzat un alt film ce conţine secvenţe din peliculele în care apare Ferrari, acele modele despre care am scris mai sus. Mai jos puteţi viziona filmuleţul. Sunetul în sală este la fel de impresionant şi de rezonant ca într-un cinematograf şi cu părere de rău nu poate fi redat în acest video.

34 La ieşire puteţi încerca senzaţia de Formula 1 pe un simulator, 25 de eur pentru 7 minute mi s-a părut cam exagerat.Casa muzeu Enzo Ferrari simulator F1

35 În continuare, trecem în fostul atelier ce aparținea tatălui lui Enzo.Casa muzeu Enzo Ferrari atelier Alfredo

36 În muzeu sunt expuse diverse motoare eviscerate, celebrul V12 alături de motoare în 4 și 6 cilindri, turbo sau aspirate.Casa muzeu Enzo Ferrari atelier Alfredo

37 Bolidul F60 2009 Felipe Massa.Casa muzeu Enzo Ferrari atelier Alfredo F60

38 360 GTC.Casa muzeu Enzo Ferrari atelier Alfredo 360 GTC

39 Legendara barcă de viteză cu suflet Ferrari – Arno XI. Bolidul plutitor fabricat în 1953 rămîne  a fi cea mai rapidă barcă în categoria sa de greutate.Casa muzeu Enzo Ferrari atelier Alfredo barca Arno XI

40 Dino 206 GT, primul automobil Ferrari asamblat cu un motor V6 construit de inginerul Vittorio Jano și fiul lui Enzo –  Alfredo, alintat „Dino”. Modelul dat avea misiunea de a concura cu Porsche 911, pentru asta era nevoie de un V6 cu un preț mai mic. Enzo era categoric și nu accepta decît motoare V12 pe modelele sale, era să fie de acord cu lansarea acestui model cu motor V6 și propulsie cu o singură condiție: acesta nu va purta numele de Ferrari și nici emblemă a căluțului cabrat. La 24 de ani s-a stins din viață fiul său, pentru ai aduce un omagiu, Enzo Ferrari a lansat modelul  Dino 206 GT. Modelele Dino aveau pe capotă o emblemă nouă, constînd din numele „Dino” pe un fond galben. Versiunea 206 GT a fost produsă în doar 150 de unități.Casa muzeu Enzo Ferrari atelier Alfredo Dino 206 GT

41 Încă cîteva din maşinele expuse în muzeu.Casa muzeu Enzo Ferrari atelier Alfredo

Cam asta tot pentru azi, următorul articol va fi despre muzeul Ferrari din Marranello. Apropo muzeul Casa Enzo Ferrari nu are nici o legătură cu cel din Maranello care este oficial muzeul constructorului italian de automobile. Investiţia cum am scris mai sus, a fost făcută de autorităţile din Modena pentru a atrage un număr mai mare de turişti în zonă. Şi pentru că atunci cînd vrei şi ai cu cine se poate de făcut orice 🙂


2 comments


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s