Ferraristi per Sempre – Muzeul Ferrari din Maranello

Muzeul Ferrari din MaranelloÎn postul precedent am scris despre cum a fost la Muzeul Enzo Ferrari în Modena, unde am admirat maşini marca Ferrari de la primele modele pînă la boliduri de Formula 1, motoare eviscerate şi clădirea futuristică care la sigur nu lasă pe nimeni indiferent. De aici mergem mai departe în Maranello, un orăşel micuţ aflat la 20 km de Modena, recunoscut pentru că Ferrari are sediul aici, tot acolo se află muzeul, frabrica şi circuitul Fiorano. Expoziţia de la acest muzeu este una permanentă, dar se mai întâmplă că maşinele să fie periodic schimbate. Noi am ajuns cu un autoboz special, care face conecţiune dintre cele două muzee şi te aduce pănă la intrare. Avînd bilete procurate din timp, holbăm ochii să nu scăpăm din vedere nici un detaliu şi trecem înăuntru.

01 Aici vizitatorii sunt întîmpinaţi de un FXX K, un model de circuit a LaFerrari despre care am scris în articolul precedent. Supersportiva este un prototip experimental bazat pe LaFerrari, primul hybrid produs în Maranello şi este dotat cu un motor propulsat V12 cu o putere totală de 850 CP şi unul electric de 190 CP. Ceea ce ţine de exterior, are două aripi fixe de la partea din spate datorită cărora a fost îmbunătăţită aerodinamica. Supercarul a fost produs într-un număr limitat de 40 de exemplareFerrari muzeu Maranello FXX K

02 Trecem în sala unde sunt etalate modele Ferrari unice, de la concepte şi prototipuri pînă la maşini produse cu o ocazie deosebită şi pentru clienţi speciali. Deja încep să simt pulsaţii pe tot corpul din ce în ce mai puternice.Ferrari muzeu Maranello sala masini editie speciala

03 F60 America, produsă într-o serie limitată de 10 unităţi pentru a sărbători 60 de ani de activitate pe piaţa din SUA. Are la bază un F12 Berlinetta numai că din cauza prizelor de aer modificate arătă mult mai agresiv. A fost conceput strict pentru clienţii din Statele Unite avînd un preţ de pornire de 2,5 milioane de dolari.Ferrari muzeu Maranello F60 AmericaIMG_4728.JPG

04 F12tdf o altă ediţie specială bazată pe un F12 Berlinetta. tdf vine de la Tour de France şi nu are nimic în comun cu cursele de ciclism. În anii ’50  – ’60 Ferarri a dominat competiţia Tour de France Automobile cu un model 250 GT, şi această ediţie vine să aducă un omagiu curselor de anduranţă de la Le Mans, unde Ferrari participă de ani buni.Ferrari muzeu Maranello F12tdfFerrari muzeu Maranello F12tdf

05 Ferrari SA Aperta un alt model exlusiv, v-am spus eu că suntem în sala unde sunt expuse modele unice Ferrari 😉 SA Aperta este o versiune decapotabilă a modelului 599, produsă într-o ediţie limitată dedicată celor 80 de ani de la înfiinţarea Pininfarina, una dintre cele mai celebre firme proiectante şi producătoare de caroserii. Iniţialele SA vin de la Sergio şi Andrea Pininfarina care au realizat numeroase concepte şi au influenţat designul unor modele cunoscute ale constructorului italian.Ferrari muzeu Maranello SA Aperta

06 GTO 1984 anul. A fost construită special pentru a concura în Grupa B de raliu introdusă de Federaţia Internaţională de Automobilism în 1982.Ferrari muzeu Maranello GTO 1984

07 Iconicul F40 introdus pe piaţă în 1987 pentru a celebra 40 de ani de la înfiinţarea companiei, la acel moment era cel mai rapid, mai puternic şi scump Ferrari din lume. F40 este ultimul model semnat de Enzo Ferarri, care se stinge din viaţă în 1988, la vîrsta de 90 de ani.Ferrari muzeu Maranello F40

08 F50 succesorul F40, construită pentru a celebra de data aceasta cea de-a 50-a aniversare a companiei din Maranello. Spre deosebire de F40 care utiliza un motor propulsat, noul model avea un V12 aspirat natural dezvoltat direct din motorul utilizat de monopostul F1 89. Cea ce-l face să ofere pe stradă cea mai apropiată experienţă către o maşina de Formula 1.Ferrari muzeu Maranello F50

09 Cîteva imagini din sală. La sigur ele nu redau acea stare ce îţi scoate cîte un oftat de plăcere şi admiraţie. Observat la cei din jur de fiecare dată cînd trec pe lîngă un model contemplîndui formele.Ferrari muzeu MaranelloFerrari muzeu Maranello

10 Într-o încăpere aparte de showroom-ul cu maşini exclusive stă celebrul Ferrari 125 S, 125 – capacitatea unui cilindru, S – sport. Primul automobil construit de compania ce are căluţul cabrat pe emblema capotei, de aici şi începea istoria automobilelor Ferrari. Produsă în doar 3 exemplare, niciuna nu a supravieţuit, fiind dezmembrate iar piesele lor utilizate pentru modele de curse ulterioare.Ferrari muzeu Maranello 125S

11 Mergem în altă sală dedicată în întregime monoposturilor şi echipei Ferrari de Formula 1. Aici sunt expuse toate trofeele cîştigate pînă acum şi cîteva dintre bolidurile cu care au participat la curse. Pe pereţi este difuzat un film cu scene din istoricul Scuderia Ferrari, şi cîteva instalaţii multimedia pentru a accesa şi asculta documentare tematice.Ferrari Muzeu Maranello Monopost

12 Monoposturile Ferrari F2001 și F2002 pilotate de legendarul Michael Schumacher cu care a luat titlul mondial în 2001 și 2002.Ferrari Muzeu Maranello Monopost F2001 F2002

13 Totul din aceasta cameră începînd cu muzica de fundal, secvenţele din filmele difuzate, urletul motoarelor, acel roşu specific brăndului, flashurile aparatelor de fotografiat şi oamenii ce stau cu gura căscată, creează un efect vizual emoţionant, o atmosferă de neuitat, unică. Greu de redat în cuvinte fiorii de plăcere care mă cuprindeau.Ferrari Muzeu Maranello Monopost

14 Expoziție dedicată curselor de Formula 1 continuă în altă sală.Ferrari Muzeu Maranello Monopost

15. Ferraristi per Sempre.Muzeu Ferrari Maranello Ferraristi per Sempre

16 Monoposturile F1 sunt în permanență monitorizate, prin diverse sisteme de telemetrie. Datele despre mașină atît și comportamentul unui pilot care asudă și se zbate la bordul unui bolid Ferrari se transmit direct către inginerii echipei.Ferrari Muzeu Maranello Monopost

17 Orice modificare în timpul cursei se face numai de către pilot, inginerii din echipă nu au voie să intervină, așa sună regulamentul. Reglajele se fac prin intermediul a unui volan cu 50 de butoane pe el, un astfel de volan este foarte scump și poate să ajungă la prețul unui Bugatti Veyron. Spectrul de senzaţii de la conducerea uni monopost îl puteţi încerca tot aici.IMG_4775.JPG

18 Evoluția volanelor F1.volan-f1-325f11966dd9014e9a-940-0-1-95-1

19 Tot aici puteți încerca cum se realizează un pitstop în Formula 1 pentru efectuarea schimbului de pneuri. O singură greșeală poate avea consecințe fatale în lupta pentru titlul mondial.Ferrari Muzeu Maranello Monopost pitstop

20 Pentru fiecare pneu sunt alocaţi cîte trei mecanici, unul utilizează pistolul de desprindere, al doilea demontează pneul și ultimul montează pneul nou. În total sunt alocați 12 mecanici. Timpul unui pitstop durează vreo 3 secunde.img_4768

21 Continuăm în sala unde sunt expuse mașini Ferrari participante la cursele de anduranță.img_4788

22 F335.Ferrari Muzeu Maranello Grand Prix F335

23 Ferrari 750, istoria căruia este legată de  Alberto Ascari care şi-a pierdut viaţa în 1955 fiind la bordul unui monopost 750.Ferrari Muzeu Maranello 750 Monza

24 Berlinetta 166 MM una dintre primele modele de șosea, istoria acestei mașini este legată de cursele  Mile Miglia una dintre cele mai frumoase curse din lume.Ferrari Muzeu Maranello 166 MM Mile Migliaimg_4794

25 312P.IMG_4786.JPG

26 F40 LM, supercarul italian despre care am scris la început, convertit într-o versiune de curse. LM vine de la Le Mans.IMG_4782.JPG

27 Toate modelele expuse aici au făcut istorie.img_4800

Cam atît pentru azi, dragi prieteni. Mai mult nici nu am ce să vă zic, nu aveți decît să veniți și să simțiți atmosfera de la fața locului.


Un comentariu

  1. Wow, some bad pussycats you have here! 😉
    Foarte interesant mi se pare cum au evoluat modelele si cum unele s-au mai inspirat pe ici-colo de la concurenta 🤓
    Cat a durat vizitarea muzeului?
    Exista ghid audio? Puteati sa deschideti portierele si sa va uitati pe indelete si in interior?

    Apreciat de 1 persoană

    • O da! au trecut 2 saptamini de cind am venit acasa si tot nu ma lasa in pace. Daunazi, chiar am au avut un vis, stiti din acelea care par a fi foarte reale si in somn am cumparat un Ferrari 🙂 da cind m-am trezit am realizat ca nu am nici masina si nici sacul cu bani 🙂

      Noi din Bologna ne-am pornit diminiata si pe inserate am venit inapoi, o zi am alocat pentru ambele muzee. Exista si ghid audio, am vazut cum un grup de persoane asculta, noi nu am luat. Eram prea agitat sa mai stau pe loc si sa ascult ce spune acolo. In interior se putea de uitat numai in modelele cabrio in rest la fiecare pas sau indicatoare ca nu se permite sa pui mina.

      Am ramas putin dezamagit ca nu se fac excursii in fabrica, am citit articole inainte de a pleca si lumea spune ca cindva existau astfel de excursii. In rest o experienta placuta, deja data viitoare cind merg in Bologna am sa trec si pe la Ducati si Maserati, acolo se organizeaza si excursii si in zona de productie.

      Apreciat de 1 persoană

  2. Salut! Am citit undeva ca se poate face turul unui circuit. Stii cam cat ar costa? Banuiesc ca nu te lasa sa conduci tu Ferrari-ul, ci esti pasager, ar fi genial asa ceva :)) Te-as ruga sa-mi dai niste detalii, cum se procedeaza exact pentru a obtine o tura pe circuit, asta daca stii, bineinteles 🙂 La vara voi merge in vacanta in Italia si primul lucru pe care vreau sa-l fac este sa vad muzeul :)) Astept un raspuns…multumesc!

    Apreciază

    • Salut, am scris despre asta, treci la articolul urmator „Test start push drive” acolo ai sa vezi o imagine cu preturile si serviciile oferite. As mai recomanda sa mergi si la muzeul Ferrari din Modena, am scris si despre el un articol inainte de acesta.

      Apreciază


Lasă un comentariu