Ce ziceți de un weekend la Iași? Ziua 1.

IasiIași a fost primul oraș din România pe care l-am vizitat după abolirea vizelor cu UE. Pînă atunci noi cei din Moldova, aveam nevoie de viză pentru a călători peste Prut. Procesul era unul destul de complicat și lung, erau nevoie de multe documente, invitații, extras de cont, adeverință de venit, prezența obligatorie a solicitantului și multe altele. Între timp procedura s-a simplificat la minim, e destul să-i prezint vameșului pașaportul biometric, să-i zîmbesc și gata sunt în România! He-he nici nu vă imaginați cît de plini îmi erau pantalonii de bucurie, prima dată cînd am ajuns mai departe de Ungheni. De atunci am vizitat Iașiul de mai multe ori și de fiecare data ne-am simțit foarte bine, și le recomand cu încredere tuturor prietenilor și cunoștințelor mele să vină aici.

01 Iași este cel mai mare apropiat oraș din România pentru noi cei din Republică. Drumul din Chișinău durează aproximativ 2.5- 4 ore, și mulți cetățeni Moldoveni vin aici pentru a face cumpărături, mai ales că sistemul din România permite restituirea TVA către persoanele fizice din afara UE.Iasi

02 Sute de turiști din Republica Moldova vin la Iași în fiecare săptămînă special pentru PALAS, zboruri low cost în Europa și nu în ultimul rînd pentru a depune actele pentru cetățenie. Multe excursii cu autocarul includ și cîteva ore de cumpărături la mall.Iasi

03 Palas Iași este considerat cel mai atragător mall din țară.Iasi

04 Zona cuprinde cel mai mare proiect urbanistic din regiunea estică a României.Iasi

05Iasi

06 Nu sunt deloc un adept al cumpărăturilor și primblărilor prin malluri, excepție a fost Klagenfurt despre care am mai scris. Însă nu m-am putut abține să nu intru să văd mallul cu cea mai frumoasă arhitectură din țară! În acea zi am nimerit la un concurs de bikini fitness care se desfășura aici.Iasi

07 Nici nu îmi imaginez cît de greu a fost să stai în juriu.Iasi

08Iasi

09 Yeah baby!Iasi

10 După așa show, de nelipsit a fost buna dispoziție (If You Know What I Mean) încît ești în stare să răstorni munți și să înfrîngi valuri 😉Iasi

11 Iașul e plin de obiective turistice.Iasi

12 Însă cel mai frumos și primul în lista de vizitat este Palatul Culturii.Iasi

13 Teatrul Național ”Vasile Alecsandri”. Cu părere de rău, nu am fost la vreun spectacol pe aici. Data viitoare cînd vin nu mai ratez ocazia. Apropo, aveți ceva recomandări pentru mine?Iasi

14Iasi

15 ”Proştii sub clar de lună”Iasi

16 Esplanda din fața teatrului este un loc de promenadă care se întinde pînă în fața Catedralei Mitropolitane.Iasi

17Iasi

18 Statuia lui Gheorghe Asachi.Iasi

19 Casa Dosoftei, numită și Casa cu  arcade, datorită porticului înalt, cu cinci arcade. În prezent edificiul adăpostește secția de literatură veche a Muzeului Literaturii Române din Iași. În muzeu sunt prezente în expunere manuscrise și cărți vechi, dar nu cred că prezintă ceva interes pentru vizitatori așa cum artefactele stau după sticlă și nu pot fi luate în mînă, răsfoite sau citite. Pe lîngă asta mai există și o machetă de tiparniță din timpul mitropolitului Dosoftei.Iasi

20 Mănăstirea Golia.Iasi

21 În Iași există o alee pietonală amenajată pe întreg Bulevardul Ştefan cel Mare, astfel conectînd piața din fața primăriei cu Mitropolia. Arată destul de bine mai ales că în această zonă sunt concentrate cele mai multe obiective turistice.Iasi

22 Piațeta este pavată în întregime cu cuburi din granit. Apropo, avem și noi în Chișinău o ”stradă pietonală” care seamănă mult cu cea de aici după modul în care au fost amplasate cuburile. Cred că edilul nostru a tras cu ochiul cînd a mai trecut prin Iași, doar că a uitat că o zonă pietonală nu se rezumă doar la pavaj și atît.Iasi

23 Expoziție de mașini retro.Iasi

24Iasi

25 Plimbîndu-ne pe bulevard am intrat în ograda bisericii Trei Ierarhi.Iasi

26 Stema principatului Moldovei.Iasi

27 Iaşul este al patrulea cel mai aglomerat oraș din România și totodată un important centru universitar de talie naţională. Însă pe străzi nu am întîlnit multă lume, unele străzi din centrul orașului arată pustiu, m-am așteptat să văd mai mulți tineri.Iasi

28 În schimb cei pe care i-am întîlnit sunt foarte frumoși.Iasi

29 M-a surprins plăcut să văd încă copii care aleargă cu balonul.Iasi

30 În Iași nu prea am văzut pe străzi multe locuri unde se poate mînca bine. Dacă în Chișinau mă obișnuisem că stau la fiecare pas, în Iași s-au concentrat mai toate în Palas Mall. Pînă la urmă am găsit un ”La Plăcinte” în zona universitară, o franciza de la noi din Republică. Și dacă în Chișinău, în ”La Plăcinte” nu se gătește cine știe ce gustos, apoi la acel de aici nu mi-a plăcut de loc. Și cum mi-au spus apoi băieții de la hostel, ”La Plăcinte” e un loc mai mult pentru turiștii veniți în zonă, atunci asta explică multe.Iasi

31 În Iași funcționează 9 linii de tramvai și este una dintre cele mai lungi rețele din România. Asta mi-a plăcut. La începutul anilor 50 în multe orașe din întreagă lume a început procesul de demontarea a liniilor, ca la începutul anilor 2000 autoritățile să înteleagă greșeală și să relanseze de nou tramvaiul. În Iași nu s-a făcut așa ceva ba chiar în perioada comunistă s-au efectuat numeroase lucrări de extindere și modernizare a rețelei.Iasi

32 Tramvaiul nu trebuie în nici un caz substituit cu maxi taxi. Ele sunt importante la formarea imaginii de marcă a orașului la fel cum spațiile publice, străzile și clădirele.Iasi

33 Iașul este un oraș construit pe 7 coline la fel ca și Roma în Italia.Iasi

34 Rîpa Galbenă.Iasi

35 Cablurile de pe stîlpi reprezintă chintesența lucrurilor simple, realizate cu dificultate. Am mai văzut așa ceva în București și Timișoara și nu am găsit răspuns la întrebarea, de ce zeci de metri de linii de cablu stau atîrnate pe stîlpi.Iasi

Va mulțumesc tuturor pentru vizită. O zi bună pentru toată lumea! și ne auzim în următoarea parte.

Un comentariu

1. Lucruri interesante, frumoase, ne arăţi! Nu am fost niciodată În Iaşi, îmi face plăcere să urmăresc cele prezentate. Dintre câte frumuseţi, eu mi-am găsit, ce observaţie crezi?La img 30 ,,…bărbaţi şi doamne”…

Apreciat de 2 persoane

2. Iasul … un oras foarte frumos ; mi-a placut foarte mult Palatul Culturii, Manastirea Trei Ierarhi, am simtit o liniste sufleteasca deosebita la Sfanta Paraschiva care se afla la Catedrala Mitropolitana, m-am plimbat prin Copou … 🙂

• Suceava e pe lista mea pentru un weekend pe timp de vara! defapt mi-am propus sa facem mai multe escapade de weekend prin toata Bucovina 🙂 mai ales ca din Chisinau sunt 5-6 ore cu masina.

• Da, chiar e usor de ajuns din Chisinau in Sv. In timpul liceului am avut cativa colegi din Moldova, printre care chiar colega mea de banca. 🙂 Despre Suceava ce sa-ti spun…e frumos orasul, dar mai extradordinare sunt zonele din imprejurimi: Gura Humorului, Vatra Dornei, Putna, Voronet, Transrarau (daca va place muntele), etc. O sa va placa sigur, oamenii sunt primitori si sunt multe de vazut. Astept vara si povestile bucovinene pe blogul tau. 🙂

Apreciat de 1 persoană

3. Cândva prin anii 70 mergeam adeseori în Iași, la prieteni. Adoram plimbările prin Copou și pe la Cetățuie. Nu știu, oare acum se pot vizita toate cele 365 de camere? Atunci le-am vizitat 🙂 Mulțumesc pentru remember!

Apreciat de 2 persoane

• Nu am mai fost de patruzeci de ani.. și mai mult poate la Cetățuie. Prietenii mei , o familie numeroasă și foarte ospitalieră totuși, fam. Tărniceriu s-au risipit prin alte părți…Mi-e foarte dor de acele locuri. Blogul tău mă ajută să colind printre amintiri dragi… 🙂

Apreciat de 1 persoană

4. Buna seara Oleg !
    Sunt impresionat de FOTOGRAFIILE postate ! 🙂
    Sincere FELICITARI ! 🙂
    Mi-au placut atat de mult incat am dat REPUBLICARE pe
    My Blog
    pentru a fi VAZUTE si de persoanele virtuale care-mi viziteaza acel blog ! 🙂
    O primavara cat mai frumoasa si cat mai multe asemenea superbe FOTOGRAFII
    din frumoasa ROMANIE spre bucuria MOLDOVENILOR
    de pe ambele maluri ale PRUTULUI strabun si, nu numai !!! 🙂 🙂 🙂
    Cu sincera prietenie,
    Aliosa de pe malul stang al DUNARII batrane !!! 🙂 🙂 🙂

Apreciat de 2 persoane

5. Iti pot recomanda sa vizitezi si Bojdeuga lui Ion Creanga, un loc minunat. Un peisaj minunat mai ales seara se poate observa si in zona releului in Bucium. Sunt multe locuri minunate in Iasi, ti-am spus de astea pentru ca nu am vazut să fi vorbit despre ele, probabil nu le stii.