Parcul național Ras Mohammed

Ras MohammedÎnainte de a pleca în vacanță, am aflat despre toate excursiile posibile din Sharm El Sheikh. și în lista mea de locuri must see am mai pus un punct – parcul național Ras Mohammed. După părerea mea este o excursie obligatorie dacă ajungeți în zonă, cu atât mai mult că în aceste locuri, Jacques-Yves Cousteau a efectuat filmări subacvatice.

Pe scurt Ras Mohammed este un parc acvatic situat în extremitatea sudică a peninsulei Sinai, reprezentând una dintre cele mai frumoase zone pentru scufundări și snorkeling din Marea Roșie.

Există multiple variante de excursii pentru a ajunge aici, cea mai simplă opțiune e să luați excursia de la agenția cu care ați venit, de regulă sunt mai scumpe și într-un final mergeți în același autobuz cu persoanele care au luat-o de la o agenție locală. Noi am făcut comandă de pe internet și am achitat 20 USD, ghidul de la hotel oferă aceeași excursie contra 45 USD, pe străzile din Sharm o puteți găsi cu 10 – 15 dolari. Există un dezavantaj însă, unii ghizi care de fapt pretind a fi ghizi, nu sunt deloc profesioniști.

În excursia dată se poate merge cu autobuzul așa cum am mers noi, sau în croazieră cu vaporașul. Diferența e că cu vaporul se fac scufundări în diverse locuri, pe când excursia terestră presupune vizitarea unor puncte de reper și spre sfârșit snorkling. Altceva e că croaziera durează o zi, cu autobuzul e pe juma de zi.

1 Din fața porții hotelului am plecat la orele 9.00, hotelul nostru se află în regiunea Hadaba, așa că am fost ultimii care am urcat în microbuz și de aici în 30 – 40 minute am ajuns la destinație. Pe drum am făcut o oprire lângă un centru de închiriere a echipamentului de scuba diving, aici turiștii pot lua în chirie: mască cu tub, labe pentru picioare, vestă și chiar costume de neopren.

Eu m-am gătit pe măsură și am avut cu mine masca și tubul de restul nu am nevoie, pentru că mergem sa facem snorkling și nimic mai mult. Restul din autobuz, mi s-a creat impresia că tot timpul cât au stat în Sharm nu s-au băgat de loc în apă, nu aveau cu ei absolut nimic. Ghidul să scoată cât mai mulți bani, le-a pus lapșa peste urechi, astfel săracii turiști sau ales cu tot echipamentul, doi spanioli și-au luat chiar și costume. Când, de fapt, era nevoie doar de mască și snorkel (tubul ăla mic din stânga măștii).

Tare ciudat a fost când într-un final m-am scăldat doar eu și încă 2, restul 20 se uitau de pe mal.Ras Mohammed

2 La intrarea în parc stă un post de control, cum am scris în articolele precedente aici și aici, situația din peninsula Sinai e un motiv de îngrijorare.Ras Mohammed

3 Ras Mohammed este cel mai vechi parc național din Egipt, a fost inaugurat în 1983 îndată după retragerea israeliană din zonă. Parcul a fost declarat arie naturală protejată, s-a interzis pescuitul și s-au luat măsuri pentru a conserva reciful. Însă până atunci se practica pescuitul cu dinamita, care dăunează grav recifelor de corali și este ilegal.Ras Mohammed

4 Locul de acostare pentru șalupele mobilizate în lupta cu braconierii.Ras Mohammed

5 Ras Mohammed se traduce vag Capul lui Mohammed, perimetrul zonei are forma unui cap masculin din profil și seamănă mult cu cel al profetului, de aici și denumirea.

Drumul în parc trece printre niște blocuri de beton numite porțile lui Allah. Cei care cunosc scrierea arabă, pot citi din dreapta la stânga termenul ce desemnează noțiunea de Dumnezeu pentru arabii musulmani. Ras Mohammed

6Ras Mohammed

7 Deșertul Sinai.Ras Mohammed

8 Ne-am oprit pentru 10 – 15 minute să facem poze și mergem mai departe.Ras Mohammed

9 Copacii de Mangrove sunt următorul punct de oprire.Ras Mohammed

10 Mangrovele din peninsula Sinai sunt niște arbuști care cresc într-un sol mlăștinos într-o apă de mare foarte sărată, se cunoaște că Marea Roșie are o salinitate mai mare decât media planetară. Pentru a supraviețui, specia dată de plante este prevăzută cu niște filtre care permite pătrunderea sării în interior si o elimină prin niște glande salifere aflate pe frunze.Ras Mohammed

11 La indicația ghidului, vizitatorii parcului observă sarea depozitată pe frunzele de Mangrove. Nu am mai văzut așa ceva, un fenomen natural neobișnuit.Ras Mohammed

12 Un alt secret care le permit supraviețuirea, constă în rădăcinile adventive de la suprafața solului asigurând respirația.Ras Mohammed

13 Deși pădurile de Mangrove au o importanță științifică și economică, acțiunile umane determină reducerea suprafețelor ocupate, anual arealul lor scade cu 100 000 de hectare.Ras Mohammed

14Ras Mohammed

15 Cazemată din timpul conflictului arabo-israelian.Ras Mohammed

16 Munții de pe peninsula Sinai, potrivit tradițiilor biblice a fost locul unde Moise a primit cele zece porunci.Ras Mohammed

17 Următorul popas îl facem lângă un lac sărat.Ras Mohammed

18 Prin apropiere poate fi observată o fractură la suprafața pământului, produsă în rezultatul unui cutremur tectonic. În general, peninsula Sinai este considerată o zonă seismică activă, din acest motiv majoritatea clădirilor de aici nu depășesc înălțimea de 2 – 3 etaje.Ras Mohammed

19 Ras Mohammed

20 Lacul sărat. Salinitatea de aici e mult mai ridicată decât în Marea Roșie. Cei din Egipt spun cu mândrie în glas că e un fel de ”mare moartă” de dimensiuni mai mici, doar că păstrând aceleași proprietăți chimice.Ras Mohammed

21 Există o legendă destul de populară printre ghizii locali, potrivit căreia trebuie să intri de 3 ori în apă și poți să îți pui orice dorință și se va realiza cu certitudine. E prea banal, nu știu cine mai crede.Ras Mohammed

22 Nu de altfel, dar lumea nu prea se încumetă să intre în apă din cauza vântului puternic. Ras Mohammed

23 Care mai fug pe la mal, însă nimeni nu se scaldă.Ras Mohammed

35Ras Mohammed

36Ras Mohammed

37Ras Mohammed

38 De aici mergem pe litoralul parcului să facem snorkeling, de altfel acesta și a fost scopul excursiei.Ras Mohammed

Îmi pare rău că nu am luat un aparat de fotografiat să fac imagini sub apă. Mă liniștesc cu un singur gând, oricâte imagini ați vedea, nimic nu poate depăși realitatea. Coralii sunt superbi, lumea maritima e absolut incredibilă, mii de pești cu niște culori greu de imaginat. Nu am cuvinte să descriu asta, un paradis pentru cei pasionați de natură.

Altceva e că vacanța asta a fost prima din acest an în care chiar am avut parte de odihnă, fără de a merge în munți cu rucsacuri mai grele ca mine, sau a sta sub ploaia sau a face zeci de km pe zi cu a paratul în mâna. Acum însă am înotat mult, am primit plăcere, și nu am vrut să am parte de această experiență prin intermediul obiectivului.

39 Din nou munți.Ras Mohammed

40Ras Mohammed

41Ras Mohammed

42Ras Mohammed

Per ansamblu nu este o excursie (cu autobuzul) care se merită, vă recomand să luați opțiunea cu vaporul și scufundări în rezervație, astfel petreceți o zi întreagă pe mare. Sau mergeți cu taxiul până aici și nu sunteți limitat în timp, vă înțelegeți cu șoferul când să vină să vă ia, și atunci plătiți costul călătoriei integral. Apropo până în 2014 intrarea în parc se făcea doar dacă aveai în pașaport viza Egipteană, acum permit și cu ștampila din Sinai.

Un comentariu

1. Sunt fascinante și deșerturile. Cunosc doar Karakum și Mojave, la doi poli opuși, dar tot pe centura subtropicală. Prin Karakum măcar curgea canalul cu apa care vine din Amu Daria, în Mojave doar Coca Cola din frigiderul mașinii…Fain, Egiptul e bogat în deșerturi. Cam multe pustiuri, dacă le adăugăm și pe cele de gheață. Omenirea se cam înghesuie pe fantele înguste ale părților locuibile ale planetei. Din avion se vede bine această situație tragică.

Apreciat de 1 persoană

• Multumesc mult! As mai adauga pe cat de frumos pe atat de periculos. Emigrantii din Africa care incearca sa traverseze peninsula Sinai sunt vanati de biduini care vor sa le fure organele. Si asta in contextul in care acest lucru nu se mediatizeaza 😦

• Waw, chiar periculos! Mai sunt biduini care duc o viata nomada? Acestia se ocupa de furturile de organe? Sunt frumoase locurile, interesante din multe puncte de vedere, dar teama, cred, ca mi-ar inlatura curajul de a ajunge acolo.

• Din cele discutate cu arabii din Egipt, beduinii din Sinai duc un mod de viata izolat de restul. O parte din ei sunt antrenati in turizm si ofera plimbari cu cai, camile si chiar ATV-uri, pe cand altii deloc onesti, s-au transformat in vanatori de oameni.

2. Buna Oleg! Multumesc pentru vizitele și aprecierile de pe blog. Azi am venit si eu in vizita. Mi-au placut descrierile tale punctuale însoțite de dovezi fotografice. Din visele mele face parte și Cairo. Din pacate trăim intr-o lume aflată intr-o continua decădere. Iti urez un An Nou 2018 cu sanatate, bucurie și călătorii frumoase. La multi ani!