London is the capital of Great Britain sau Londra văzută prin ochii mei. Partea 1.

LondraDin cei 12 ani de școală cît am studiat limba engleză, am reținut una, London is the capital of Great Britain, asta însă nu m-a încurcat, dintotdeauna să îmi doresc să ajung acolo. E un vis de de-al ameu de pe vremea cînd eram la liceu și aflam despre Big Ben, London Bridge și Trafalgar Square din manualul de engleză. După care am început să citesc des și mult, și aici am dat de scriitori care au folosit Londra drept cadru pentru romanele sale. Atunci, odată cu răsfoirea primelor pagini, mi-am promis să vizitez cîndva toate locurile despre care citisem la Charles Dickens și Arthur Conan Doyle.

Anul trecut am obținut o viză de afaceri în Marea Britanie, trebuia să merg într-o deplasare legată de serviciu. Cu părere de rău, nu a fost să fie, am trecut la un alt proiect și călătoria mea în capitala engleză a fost amînată. Și așa cum viza mi-a fost deschisă pentru jumătate de an, m-am decis să vizitez Londra pe cont propriu, nu se știe dacă mai am o altă ocazie. Cu pașaport moldovenesc nu e într-atît de simplu să obții o viză turistică în Marea Britanie.

Am cumpărat biletele la avion din timp, cei de la Wizz Air au avut o promoție, și am luat bilete Chișinău – Londra la un preț destul de rezonabil – 55 euro dus-întors cu bagaj de mînă. Nu am mai zburat cu Wizz Air din Chișinău, toate zborurile cu Wizz au fost fie din București fie din Iași. Tot atunci am fost rugat pentru prima dată să dau jos rucsacul din spate și să-l pun pe cîntar, în Chișinău chiar dacă ai numai bagaj de mînă și ai făcut check-in online, trebuie numaidecît să mergi sa faci check-in la măsuță ceea și să primești boarding passurile. Apropo, știe cineva care este motivul?

În Luton am ajuns pe la orele 11 seara, în aeroport cei cu pașaport Românesc trec controlul foarte repede, pe cînd eu cu pașaportul meu moldovenesc am mers la cabina toate pașapoartele, unde era un rînd mai ceva ca la Turnul Eifel în luna August. Dintr-un avion plin cu moldoveni, cred că numai eu nu am avut cetățenie română, nu am mai văzut pe nimeni din cei care au zburat cu mine să stea la rînd. Merge greu coadă, foarte mulți coreeni și chinezi, am impresia că cei de la Alibaba și-au trimis toți angajații la un team building în Londra.

Ajunge și rîndul meu, what?! trebuie să completez un careva Landing card, asta dacă nu ești cetățean EEA. Am mai trecut prin așa proceduri în Rusia, Belarus, Transnistria și nu înțeleg de ce în Marea Britanie există așa ceva pe cînd în alte state membre UE nu. De data asta m-am îmbrăcat puțin mai diferit decît o fac de obicei cînd merg undeva în vacanță. Cămașă albă, asta să nu par suspect la punctul de control al pașapoartelor, să nu creadă cumva ofițerul că am venit la muncă aici, așa cum am pățito în Tel Aviv. Am primit trei întrebări standarde, scopul călătoriei, cîte zile stau și unde lucrez. Am răspuns frumos, mi s-a aplicat ștampila în pașaport și eu m-am văzut cu visul împlinit, am ajuns în Londra.

Era trecut de 12 noapte, de la aeroport am schimbat 3 autobuze, și în aproximativ 2 ore și jumate am ajuns în Stratford.

01 În Londra am venit cu tema de acasă nepregătită, nu am avut un plan prestabilit unde să merg și ce să văd. M-am gîndit că ajung undeva în centrul orașului, și acolo văd deja ce fac mai departe. Prima oprire a fost în Westminster unde urma să văd Big Benul care este astăzi cel mai important simbol al Londrei și a întregului regat, fiind deseori regăsit în literatură și filme a căror acțiune se desfășoară aici.Londra

02 Britanicii depun flori în fața palatului în memoria victimelor atacului terorist care s-a produs în apropierea Parlamentului Britanic, după ce o mașină intrase într-un grup de trecători pe podul Westminster.Londra

03 Autoritățile britanice au declarat că printre cei 40 de răniți se numără persoane din 11 țări ale lumii, inclusiv turiști care s-au aflat la momentul și la locul nepotrivit 😦Londra

04 La o săptămînă după atentat piața din fața parlamentul e la fel de plină de vizitatori.Londra

05 Poarta de intrare de la Catedrala Westminster. L-am trecut doar cu vederea, nu am fost dispus să scot din buzunar în jur de 20 lire știind că în Londra cele mai importante muzee sunt gratis.Londra

06 Nu sunt sigur dacă Londra este locul unde s-a născut idea autobuzelor turistice de tip hop on hop off, dar ştiu că bus-ul double decker este originar din Marea Britanie.Londra

07 Tot acolo am făcut rost de o hartă turistică și am continuat mersul pe Abingdon Street spre podul Lambeth.Londra

08 Sistemul de închiriat biciclete poreclit ”Boris bikes”, asta pentru că a fost lansat în 2010 atunci cînd primarul Londrei era Boris Johnson. În momentul de față este cunoscut sub numele de ”Santander Cycles”, din Martie 2015 banca Santander a preluat de la Barclays sponsorizarea serviciului de închiriere a bicicletelor.Londra

09 În Londra sunt peste 700 de stații de parcare și peste 10 000 de biciclete, ele se pot luat de la orice stație din oraș și se lasă la orice altă astfel de stație. Costul bicicletei este de 2 lire pentru 30 de minute, un abonament anual poate fi achiziționat la un preț de 90 lire. Cei de la regia de transporturi au elaborat o aplicație specială unde pot fi găsite itenerariile, stațiile de parcare cele mai apropiate și dacă sunt locuri libere.

Bicicletele în Marea Britanie sunt foarte populare ca mod de recreație, plus la asta mai sunt și eficiente, putîndute deplasa rapid în special prin centrul Londrei, unde prețurile la parcările pentru mașini ajung la 45 de lire pe zi, fiind printre cele mai scumpe din lume.Londra

10 Polițiști britanici. Ați auzit bancul cela care spune că: Raiul e locul unde polițiștii sunt englezi, bucătarii sunt italieni, mecanicii germani, iubiții francezi și organizatorii sunt elvețieni. Iadul este locul unde polițiștii sunt nemți, bucătarii englezi, mecanicii francezi, iubiții elvețieni și organizatorii italieni. 🙂 există aici și un pic de adevăr?Londra

11 Faleza Tamisei.Londra

12 În timpul refluxului apa din Tamisa se poate retrage cu 6 – 7 metri de mal.Londra

13 Fostul fund de rîu, se transformă într-un loc de primblare.Londra

14 Parcul Victoria Tower din fața Parlamentului.Londra

15 Londra

16 Traversăm fluviul pe podul Lambeth.Londra

17 London Eye un alt simbol al Londrei, a fost construit ca parte a celebrării noului mileniu.Londra

18 Londra

19 Londra este unul din cele mai scumpe orașe din lume. Prețurile locuințelor sunt în permanenta creștere, asta face ca achiziționarea bunurilor imobile de aici să fie una dintre cele mai bune investiții pe viitor. Din acest motiv cei din Rusia și Orientul Mijlociu concurează într-un fel sau altul la acest capitol.Londra

20 Cererea la nivel internațional este foarte ridicată, asta cred eu cumva explică numărul mare de șantiere de construcție care a împînzit orașul. Prețul unui apartament cu 4 dormitoare în această zonă ajunge la 8 milioane lire sterline.Londra

21 Big Benul văzut de pe partea cealaltă a Tamisei. Parcă ar fi de jucărie, nu e într-atît sumbru precum apare în filmul V for Vendetta.Londra

22 Promenada de-a lungul Tamisei, pe de altă parte spitalul St. Thomas. Londra este un oraș extrem de bine conservat. Stîlpii de iluminare și scaunele au fost instalate undeva la începutul secolului 20, și cea ce vedem azi s-a păstrat intact dea lungul anilor, și sunt sigur ca peste 100 de cînd copii noștri or să viziteze Londra, acest pasaj nu v-a suferi nici o schimbare.Londra

23 Londra

24 Florile de pe podul Westminster, un omagiu adus de victimelor atacului terorist.Londra

25 În apropiere de podul Westminster se află celebrul London Eye – cel mai popular punct de atracție din Londra. Anual este vizitat de o medie de aproximativ 3 – 3.5 milioane de vizitatori, pe cînd România anul trecut a atras ceva mai puțin de 2.5 milioane, de Republica Moldova nici nu mai zic – 100 de mii. Stăm foarte prost la capitolul turism. Londra

26 Ridicîndu-se deasupra orizontului Londrei, la cei 135 de metri ai săi, London Eye este a patra cea mai mare roată din lume.Londra

27 Prețul celui mai ieftin bilet este de 23 de lire sterline, astfel London Eye este atracția turistica ce aduce cei mai mulți bani.Londra

28 O plimbare durează aproape 30 de minute și are o viteză de deplasare foarte mică, permițînd vizitatorilor să se îmbarce fără ca roată să fie oprită complet.

Inițial proiectul a fost finanțat de către British Airways și roata purta denumirea de British Airways London Eye, după care în 2015 Coca Cola devine sponsor general și London Eye își schimbă denumirea în Coca-Cola London Eye, culoarea la fel se schimbă din albastru în roșu.Londra

29 În pofida unui preț destul de mare, cozile la îmbarcare cît și la achiziționarea biletelor sunt foarte lungi.Londra

30 Tineri, în așteptarea rîndului lor. Se zice că în zilele senine se poate vedea pînă la 40 km depărtare din vîrf.Londra

31 Cele 6 cabluri din spatele roții care o țin pe loc.Londra

32 În Londra street food-ul a ajuns extrem de popular.Londra

33 Dacă acum ceva timp în urmă, mîncatul în stradă era considerat un comportament lipsit de curtoazie. În prezent să vezi pe cineva infulecînd o porție de noodles chinezești prin centrul Londrei e ceva absolut normal.Londra

34 De sandwichuri nici nu mai vorbesc. Sunt demult unanim acceptate, eu personal mi le prepar în fiecare diminiață cînd merg undeva în vacanță. Nu se știe cum și unde ajung la o bucată de zi.Londra

35 Deși unii specialiști atrag atenția că mîncatul pe stradă din mers este un obicei nesănătos.Londra

36 Găsiți un loc așa mai bun și enjoy!Londra

37 Sau așa, cînd nu mai sunt locuri libere într-un local… De fapt Londra este un oraș foarte scump, mai cu seamă în centru.Londra

38 În Londra există numeroase locuri de joacă amenajate pentru copii.Londra

39 În așa momente îmi doresc să fiu din nou copil. Cînd eram mic în parcul din apropierea casei erau doar cîteva leagăne.Londra

40 Așa cum am spus London Eye este un pol de atracție pentru turiștii veniți în Londra. Grădinile Jubilee și promenada Queen’s Walk din apropiere este mai întotdeauna plină cu vizitatori și cu cei care vor să facă un ban pe seama lor.Londra

41 Tinerii artiști se întrec la cîntat mai ceva ca la Vocea României.Londra

42 Londra

43 Cui ia călcat ursul pe ureche, face și el ceea la ce se pricepe mai bine.Londra

44 Londra

45 Carusel pentru cei mai mici.Londra

46 De aici am continuat pe unul din podurile Golden Jubilee, de unde m-am îndreptat spre Trafalgar Square.Londra

47 Podul a fost inaugurat în perioada jubileului de aur al reginei.Londra

48 În imagine Catedrala Saint Paul și The Leadenhall Building, poreclită „Cheesegrater” din cauza formei sale, care seamăna la o răzătoare de brînză.Londra

49 În Londra trăiesc și lucrează mulți imigranți veniți din Europa Centrală și de Est, care fac munci pe care mulți dintre britanici aleg sa nu le facă.

Vă spun acum despre un caz cum un angajator britanic cunoscînd mentalitatea celor din Europa de est, discută cu un potențial angajat la prima întîlnire. Mi s-a povestit și mie, deci, cum am cumpărat-o, așa o vînd. În prima zi de lucru angajatorul te întreabă ce limbă vorbești, la care tu spre exemplu îi răspunzi că româna. El nu se gîndește mult și te trimite în pul* în limba ta.

La început nu am înțeles faza la care mi s-a explicat că astfel el te informează că va înțelege atunci cînd tu îl vei trimite pe dînsul.Londra

50 Trafalgar Square, multă lume și aici.Londra

51 Londra

52 Una dintre cele 4 plinte din Trafalgar square este folosită pentru expunerea temporară a unor opere de artă. La moment acolo stă amplasată o mînă inspirată după like-ul de pe facebook. În 2018 sculptura v-a fi înlocuita cu o altă operă de artă.Londra

53 În orașe mari precum Londra poți vedea mereu în locuri aglomerate oameni care încearcă să-ți atragă atenția.Londra

54 De cele mai multe ori aceștia sunt muzicieni care își încep carieră muzicală anume cu prestații stradale.Londra

55 Alții desenează cu creta pe jos.Londra

56 Inițial am crezut că sunt picturile tridimensionale care au ca scop creare unei iluzii optice. Nimic special însă.Londra

57 Fac și ei un ban cum pot.Londra

58 Londra este cel mai cosmopolit oraș din lume. Aici locuiesc oameni de diferite culturi, etnii și religii. Mulți dintre care vin în căutarea unui trai mai bun.Londra

59 Aici se vorbește peste 300 de limbi diferite. Cît mă primblam pe străzi am auzit persoane vorbind româna, rusa, poloneza, ucraineana, bulgara, spaniola, italiana, și asta doar cîteva care pot să le disting una de alta.Londra

60 Londra

61 Să te naști în Londra e ca și cum ai trage un bilet de loterie norocos. Nu e mare treabă. Îi admir mai mult pe cei care s-au născut undeva în Pitușca, Urlați sau Flămânzeni, au muncit mult, și-au atins scopurile, și într-un final au ajuns să trăiască bine în Londra.Londra

62 În Londra e absolut ceva normal să stai pe jos. Deja cînd plecam de aici, am trecut checkin-ul și așteptam avionul. Să nu stau în picioare m-am așezat pe jos, m-am uitat prin jur și nu am văzut pe nimeni să stea pe podea în afara de mine. Între timp vreo 2 oameni de ai noștri m-au întrebat ceva în engleză. La noi oare nimeni nu stă pe jos?Londra

63 Boschetari sau nu, dar Five O’Clock Tea e lucru sfînt.Londra

64 Un lucru ce deosebește capitala engleză de alte metropole mari, este numărul mare de spații verzi din centrul orașului.Londra

65 Parcul St James.Londra

66 De-a lungul lacului se află Duck Island, care adăpostește lebede, gîște, pelicani și alte păsări de apă.Londra

67 Londra

68 Teren de joacă pentru copii. Trageți atenție la materialele din care sunt făcute elementele distractive. Nu sunt din plastic, și nici nu au culori aprinse.Londra

69 Memorialul Reginei Victoria din fața palatului Buckingham. Londonezii îl mai numesc ”tortul de nuntă”.Londra

70 Londra

71 În slujba Majestății Sale.Londra

Cam asta a fost azi, mai am multe să vă povestesc dar și așa s-a primit lung articolul. Rămîneți pe fir, ne vedem în alte părți. Mulțumesc și o zi bună să aveți în continuare.


Un comentariu

    • Intr-adevar multi turisti, am inteles ca Londonezii prefera sa stea in afara orasului dind in chirie locuintele sale. In pofida unui numar exagerat de mare de cameri de filmat prin tot orasul, oamenii par a fi relaxati.

      Apreciat de 3 persoane

  1. Ma bucur ca ai reusit sa ajungi acolo unde iti doreai. Ne-ai facut sa vedem Londra prin ochii tai, sa simtim emotie la vederea acelor buchete de flori si sa ne dorim si noi sa ajungem acolo candva. Poate in viitor, atat Romania, cat si Republica Moldova vor reusi sa atraga mai multi turisti deoarece avem locuri frumoase, care merita vizitate :).

    Apreciat de 1 persoană

    • Romania este una din cele mai frumoase tari, cu un mare potential turistic. Muntii, marea, padurea, patrimoniul cultural sunt factori care atrag si pot sa atraga mai multi vizitatori. Problema e intr-un management prost.

      Apreciat de 1 persoană

  2. Eu cand am fost acolo am zis ca mi-ar placea sa traiesc in acest oras! Dar cei drept am fost pe vreme frumoasa :-). Felicitari pentru articol!
    Ps: sa te duci la Westminster si la St’ Paul Cathedral in timpul slujbelor – e gratis 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  3. British Museum, Tate Modern, Tower of London banuiesc ca vor urma.
    23 lire ca sa ma invart in chestia aia de balci (e adevarat, tehnologic si scump) cand biletul la Turn era sub 20 de lire in urma cu 17 ani cand am fost pe acolo si m-am gandit ca oras mai scump ca ala nu cred sa existe !?

    Apreciat de 1 persoană

  4. Pingback: Sky Garden – Londra văzută de sus sau cum să urci pe cea mai spectaculoasă platformă panoramică din Londra cu bani puțini. Partea 3. « Un alt blog de călătorii

  5. Pingback: Verona « Un alt blog de călătorii


Lasă un comentariu